Byron Bay 2 - no worries

Heldigvis fikk vi til slutt accomodation for et par dager i Byron paa vei ned mot Sydney. Hanne har ikke faat sett vaart paradis saa vi maatte tilbake- noe vi tre andre var overlykkelige for!

dag en (husker ikke hvilke dager og datoer det var)
Det regnet da vi kom saa vi fikk tid til aa henge litt paa internett og sjekke facebookoppdateringer. Noen ganger trenger vi litt regn saa vi faar fikset ting som skal gjores, som aa vaske klaer og brenne bilder paa cd. Det er nemlig et evig tiltak aa vaske klaer og saann, men det er veldig godt naar det forst er gjort.

Men det beste med overskyete dager er at vi kan spille volleyball uten aa faa solen i oynene ;) Vi takket hoyere makter da vi saa at hostellet hadde nett, saa vi fikk spille beachvolley og fotballtennis. Vi konkurrerer nemlig seriost om hvem som er best i forskjellige ting (bordtennis, surfing, basket osv.), fotballspillere versus haandballspillere. Kristine og jeg representerer fotball, mens Hanne og Tiril er haandballens ansikt utad. Vi tar sportens stolthet og aere paa alvor, saa blir rimelig hoy temperatur iblant. Heldigvis kjenner vi kokepunktet vaartog har vett nok til aa ta time-out for tennisracketene flyr vegg-i-mellom! ;) Er innmari fornoyd med reiseteamet vaart, alle har like hoyt konkurranseinstinkt og aktivitetsnivaa, saa vi passer som fot i hose.

Paa kvelden hadde vi vors med Anine, Cecilie og Christine fra Asker, Odin og Joachim fra Oslo- og Alex og Jacob fra Sverige et sted. Saa det ble skandinavisk forfest og det var digg aa bare snakke norsk hele kvelden. Etterhvert dro vi paa "Beaches", et sted for australske surfere- men denne kvelden var det rolig gitt! Vi motte Julie og Travis som vi var med paa Fraser Island da, saa det var en bonus. Vi endte paa "Cheeky Monkeys" denne kvelden ogsaa. Paa vei bort lekte vi "lang, lang rekke" og hadde "sitte-paa-ryggen"konkurranse- heeelt normalt ;)

dag to
Vi stod opp halvti, men klarte ikke surre oss paa stranda for tolv. Nico, vaar italienske buddy, ville lage middag til oss og vise oss hvor godt ekte italiensk patarett smaker. Vi hadde nemlig surra sammen noe spaghetti fra "Home Brand", Australias svar paa first price, til middag dagen i forveien. Da ristet han oppgitt paa hodet "No, no! This is not pasta!" med italiensk aksent. AAlreit! Vi blaanekta ikke akkurat paa invitasjon til gratis middag og jentene gledet seg stort!
Vi hadde planer om aa dra paa verdens chilleste kino med sofa nok en gang og se "Music and lyrics" halvsyv...saa vi ble enige om middag klokken syv.

Men...da Hanne og Tiril var paa kjokkenet klokken seks var det ingen italiensk mesterkokk som rorte i grytene. Det var litt bummer for vi er jo saa godtroende og trodde dagens middag var i boks, saa vi hadde ingen reservelosning. Men jeg ble egentlig glad da, for da maatte vi spise pizza paa restauranten ved siden av for aa rekke kinoen. Veldig godt med pizza og Hanne spanderte til og med- takk Hanne!

Etter filmen gjentok vi suksessen fra gaarsdagen og hadde skandinavisk forfest paa hostellet. Vi dro ut paa "Cocomangas" denne gangen for aa prove noe nytt. Byron har nemlig bare tre utesteder, saa da har vi testet alt.

Hanne og Kristine overtalte de irske guttene paa dormet deres til aa bli med ut. De ble med etter at jentene garanterte de dame ;) Men det ble ikkeno' dame paa de da, men de hadde godt av aa komme seg ut litt tror vi. Anyway, vi motte italiano ute og han hadde visst vaert paa kjokkenet litt over seks. "Now I understand the difference between Italian time and Norwegian time"- fortsatt like blid! Tydeligvis en liten kulturkraesj: i Italia betyr "middag klokken seks" at de skal begynne aa lage middagen klokken seks, mens vi trodde den var ferdig klokken seks. Saa han er tilgitt :)
Kvelden ble avsluttet paa bakeriet som er oppe 23 timer (!) av dognet. Odin, som er tidligere satanist la ut beretninger om black magic og andre skumle saker- jeg holdte paa aa tisse paa meg. Blir nervos av mindre! Men naa er han kristen da...stabil type!

dag tre
Endelig fikk Kristine og jeg leid surfebrett igjen! Denne gangen provde vi oss paa 7"3 og det gikk bra :) Loka litt paa stranden i begynnelsen i jakten paa den perfekte surfespoten. Det var ikke saa lurt, for plutselig ble det lite surfebolger. Vi laa ute og chilla'n paa brettet imens og "ovde" paa balanse. Heldigvis ble det surfebolger igjen og vi var i ekstase!!! Saa lenge det varte...Men plutselig ble bolgene gigantiske og jeg svelget en del liter saltvann mens vi kava rundt der. Trygt paa land var vi ganske slitne. Jeg skylder min kjaere bror en unnskyldning for aa ha hevdet at "surfing ikke er like slitsomt som aa spille fotball" (barnslig diskusjon forresten). Jeg trekker det tilbake. Piperenser-armene mine er rimelig slitne. Som ekte idrettsfolk vet vi aa restituere, saa vi benyttet boblebadet paa hostellet (aa jadda, er ikke saa crappy paa alle backpackersteder).
Vi fikk ogsaa vaar etterlengtede italienske pastarett, til og med med bruschetta til forrett!

Trist aa si hade til gjengen vaar, vi var inne paa tanken om aa bli igjen, men vi har utsatt saa mye av det vi skulle se i Sydney...

Saa vi satte oss paa bussen og hadde to dager med storbyliv foran oss :)

Posted by aneschou 21:57 Archived in Australia

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.