BALI

surf, sol og strand...

View Ane skal ut og reise! :D on aneschou's travel map.

Det var utrolig bra aa vaere tilbake paa Bali igjen (les: min tredje gang) :) Her er det masse liv og rore med mopeder og biler som tuter og styrer, masse mennesker paa en sjarmerende strand og diverse balinesere som tilbyr alt fra massasje, manikyr og pineapple! Alt skal gjerne uttales med en skjaerende stemme som dirrer i oreveggen, noe som gjor at strandidyllen odelegges bittelitt- men det er sjarmen med Bali da :) I motsetning til Fijis blikkstille vann er det store surfebolger- goy aa ha noe aa se paa og gjore naar man er paa stranda! :) Tiril og jeg skjonner naa hvorfor vi lovte hverandre aa dra tilbake til Bali da vi reiste derfra sist! Bali topper forelopig rankingen av beste feriesteder!

Etter gode tips fra Hildemin sjekket vi inn paa La Walon Bungalows (som forovrig er hotellrom) i Poppies Lane 1. Poppies er en livlig trang gate med boder, restauranter og surfeutleie tett-i-tett og naere stranda. Her betalte vi 50 norske kroner hver for natta inkludert frokost!!!! Veldig store rom med ordentlige senger, vi fikk til og med rent haandkle og nyoppredde senger hver dag! En litt annerledes folelse enn de dukkestuebodene paa Fiji uten elektrisitet og med stram tisselukt! Til frokost kunne vi velge mellom retter som inneholdt enten banan eller egg, saa ble en del egg jaffles (uttales japples paa balinesisk engelsk)og banana pancakes (saerlig siden vi liker Jack Johnsons sang om bananpannekaker)! Og frokosten ble til og med servert paa rommet saa vi fikk frokost paa sengen- ble saa glad at vi saa stjerner!

Etterhvert kom Jutta og Vicki (to svenske venninner vi motte i Australia) og Janne fra Drammen som har gaatt idrettsklassen over meg. Det var veldig goy aa vaere en jentegjeng sammen og vi har MANGE gode festminner og hyggelige middager bak oss. Bali har ogsaa utrolig bra shopping saa vi har gaatt bananas med visakortet, det ryker varmt naar Tiril og jeg forst begynner. Pappa, du kommer til aa bli helt fra deg naar du ser hvor mye vi har handlet- men det er jo noe av det vi har jobbet rompa av oss for aa kunne gjore ogsaa da :)

Ene dagen var jeg ute og kikket paa surfebrett, litt lyst til aa ha mitt eget saa jeg kan gjore det naar jeg vil! Ene brettet jeg fant kostet bare 1500 norske kroner og jeg hadde sinnsykt lyst til aa slaa til paa det gode tilbudet, men tenkte aa sporre broren min om raad forst siden han har en del peiling paa surfebrett. Desverre fik jeg ikke ring til Norge, men en far og en sonn som bor paa hotellet kom akkurat fra surfing da jeg trengte hjelp. Faren har langt graatt haar og ser ut som en skikkelig surfjunkie- saa spurte han om raad. Han var utrolig grei saa han ble med meg i surfesjappa for aa se paa brettet, og han sa at jeg aldri i verden maatte kjope det brettet! Men vi traska videre, jeg og han 50 aar gamle mannen, og gikk baade poppies 1 og 2 paa jakt etter brett. Han er fra Sor-Afrika og har en venn fra Norge som kjoper brett og importerer til Norge, saa vi har lagd en deal om at vi kan bestille brett derfra og faa et nytt brett med eget design (selv om det ikke er saa noye) for prisen av et brukt i bali. Jippi!!! I tillegg driver han hotell i Jeffreys bay i Sor-Afrika saa vi stakk innom internettcafe for aa se paa stedet. Vi vurderer aa ta oss en tur dit aa surfe rundt juletider, men det spors om pengebeholdningen vokser uten sommerjobb :-/ er hvertfall uaktuelt aa gaa med avisene enda en sommer! saa vi faar se...men brett hadde vaert bra aa faa! Sonnen hans er bare 14 aar og sponset av Billabong Pro- vi hadde store planer om aa faa autografen hans i tilfelle han bir den nye Kelly Slater om noen aar- men det glemte vi av for vi dro. Typisk!

Ene dagen fikk jeg saa utrolig vondt i oyetog da jeg motte sor-afrika mannen ved bassenget sa han at jeg maatte dra til legen med engang, han var nemlig bombesikker paa at jeg hadde faatt oyeinfeksjon. Saa jeg fulgte den vise mannens raad og ble lyst paa oyet med lommelykt og fikk noen draaper av legen. Saa han hadde helt rett, kjekt med en reservepappa naar man er paa tur assa :) Jeg fikk ikke lov til aa bade eller surfe paa en uke, saa det var en liten strek i regninga da kan du si...men bedre aa kunne ha to oyne resten av livet uansett. Vannet paa Kuta beach er rimelig skittent, saa ikke noe gull aa faa det aa infeksjonsoyet. Det som var kjipt var at vi hadde planlagt aa dra til Dreamland Beach, men jeg maatte bli hjemme mens de andre dro. Heldigvis har jeg vaert der for da, saa kunne vaert verre...Janne hadde med seg laptop og i og med at dvd'er koster 10 kroner paa Bali saa ble det en del filmtitting. Jeg kunne ikke ha paa linser pga infeksjonen saa ble ikke noe film paa meg. En kveld de andre laa paa rommet og saa film tusla jeg litt rundt i gatene og titta i boder. Plutselig var det noen gutter paa andre siden av veien som vinka og sa hei, jeg veiva tilbake og smilte (trodde det var noen svenske kompiser av oss). Men det viste seg at jeg aldri har sett de for og det var noen engelskmenn, saann kan det gaa uten linser. hehe. De skulle ta noen ol og lurte paa om jeg ville bli med! Akkurat det jeg trengte der og da, saa jeg stakk opp paa rommet for aa hente lommeboka mi. Janne og Tiril fikk blod paa tann naar det var snakk om noen nye gutter, saa de joina de aa. Veldig hyggelige og vi endte opp med aa dra ut. Tiril og han ene hadde et godt oye til hverandre, men han dro dagen etter til Semboa eller no saann- en annen indonesisk oy..

Tror du ikke at tre dager senere saa endret han flybilletten og kom tilbake til bali fordi han bare maatte se hun igjen! herremann, jeg fikk hakeslepp da han plutselig dukka opp paa rommet vaart! snakk om aa gjore inntrykk tiril- trodde det bare var saann som skjedde paa film jeg...

Siste kvelden dro vi paa en posh restaurant som Hilde har anbefalt. Hun har nemlig skrytt den biffen opp i skyene! Jeg regnet ikke med at et stykke kjott kunne oppfylle den hoye forventningen jeg hadde om verdens beste gastronomiske opplevelse! Men fy soren saa utrolig vanvittig god den biffen var!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jeg ville ikke bli ferdig med aa spise og not hvert eneste tygg, glemte faktisk aa skravle med de andre for jeg var i en helt annen verden. Shit saa godt det var! Herremaaltidet kostet 115 norske kroner da,vi ble nesten bankrupt,men er jo ingenting i forhold til i Norge :) Jeg kunne gifta meg paa flekken med den kokken som mekka saa god mat ass!! da skulle jeg bitt tjukke-ane paa et par dager! ;)

Posted by aneschou 02:52 Archived in Indonesia

Email this entryFacebookStumbleUpon

Table of contents

Be the first to comment on this entry.

This blog requires you to be a logged in member of Travellerspoint to place comments.

( What's this? )

If you aren't a member of Travellerspoint yet, you can join for free.